štvrtok 10. mája 2012

Kysnutá bábovka orechová

Suroviny: 500 g hladkej múky, 100 g práškového cukru, 42 g čerstvého droždia, 300 ml mlieka, 2 vajcia, 100 g Palmarínu, citrónvá kôra.

Plnka: mleté orechy, škorica, kryštálový cukor, rozpustené maslo (alebo tuk).

Postup:  Do trošky vlažného mlieka som rozdrobila droždie. Múku som zmiešala s cukrom, štipkou soli a citrónovou kôrou. V časti mlieka som rozšľahala vajíčka. Kvások som pridala k múke, priliala som mlieko s vajíčkami, rozpustený nie horúci Palmarín a podľa potreby aj ostatné mlieko. Vypracovala som cesto a prikryté som ho nechala vykysnúť. Cesto som rozvaľkala na obdlžník, potrela roztopeným maslom, posypala orechami, cukrom a škoricou. Stočila som ho ako závin a vložila som do vymastenej a múkou vysypanej bábovkovej formy. Piekla som v rúre vyhriatej na 180 stupňov 35 minút, potom som teplotu znížila na 170 stupňov a dopekala som asi 15 minút.


2 komentáre:

  1. wau Evka, máš lákavý a velmi pekný blog, teším sa a nech sa ti stále tak dobre a krásne darí, si šikulka a velmi sa mi páči na tvojej stránke :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem Ivka....od teba ma to teší viacnásobne....

    OdpovedaťOdstrániť