piatok 3. augusta 2012

Dobré cesto na koláče

Pod takýmto názvom mám recept už viac ako 30 rokov. Dostala som ho ako mladá začínajúca cukrárka od  kolegyne, ktorá pekávala  pre rodinu každý víkend a nikdy nezabudla doniesť zo svojich výborných zákuskov a koláčov ochutnať.  A my sme sa v kancelárii na to samozrejme každý pondelok  veľmi tešili. 😊


Cesto sa dá použiť  na akýkoľvek plnený koláč, či už  s plnkou tvarohovou, orechovou, makovou alebo jablkovou.

Suroviny: 500 g polohrubej múky, 100 g kryštálového cukru, 250 g Palmarínu alebo Smetolu, 2 žĺtky, 1 prášok do pečiva, 1 vanilkový cukor, asi 1 dl mlieka - alebo podľa potreba.

Plnka tvarohová: 500 g tvarohu, 2 žĺtky, vanilkový cukor, hrozienka, 100-150 g práškového cukru. Všetko vymiešať.

Postup: Zo surovín som vypracovala cesto, zabalila som ho do potravinovej fólie a odložila som do chladničky na 30 minút odpočinúť.

Potom som ho rozdelila na dve časti. Jednu som rozvaľkala a pomocou valčeka preniesla na plech vymastený a vysypaný múkou.  

Na cesto som dala plnku. Použila som tvarohovú. Podľa receptu sa mala aj druhá časť cesta rozvaľkať a položiť na plnku, popichať vidličkou a upiecť. 

Ja som chcela koláč trošku obzvláštniť, tak som druhú časť cesta rozdelila na polovicu, do jednej som pridala kakao a cestá som nastrúhala na plnku. Piekla som pri 175 stupňoch asi 35-40 minút.



2 komentáre: