pondelok 10. septembra 2012

Paradajková pasta

Po nakladaných sušených paradajkách som tohto roku vyskúšala aj tento recept, ktorý som objavila na internete. Bol urobený raz dva a už aj viem, kde paradajkovú pastu budem používať ak sa mi nepokazí. Prekvapilo ma totiž to, že sa nesterilizuje a z toho mám trochu obavu. Pasta sa dá použiť ako podklad na obložené chlebíčky, na natretie cesta pri pečení pizze ale aj na dochutenie mäsa a možno aj cestovín. Vyskúšam.

Suroviny: 1 kg paradajok, 300 g cesnaku, 40 g soli 

Postup: Paradajky som rozmixovala, pretlačila som do nich cesnak a pridala som soľ. To uvedené množstvo v recepte sa mi zdalo veľmi veľa, tak som dala iba polovicu. Všetko som miešala aby sa soľ rozpustila a dala do malých pohárikov. Nezľaknúť sa, je to dosť riedke. Poháriky som zatvorila a odložila na chladné a tmavé miesto - do komory.  NESTERILIZOVAŤ. 

Teraz budem čakať čo sa bude robiť. Po trojdňovej kontrole pohárikov som zistila, že sa oddelila tekutina od paradajkovej šťavy, ale to azda nie je problém....?


Ten pohár vpravo, to sú usušené paradajkové šupky, ktoré som získala pri ďalšom recepte z paradajok. Čítala som, že je dobre použiť ich pri varení mäsového vývaru, získa vraj peknú farbu...uvidím či je to tak...neskúšala som ešte:)

4. 9. 2013
Po roku môžem povedať, že pasta je stále jedlá...počas roka som nespotrebovala všetky poháriky, tak novú tohto roku nebudem robiť a verím, že ešte dlho vydrží.

2 komentáre:

  1. Zajímavé zpracování rajčat, sušené šlupky jsou určitě dobrý nápad, dají barvu a určitě i dibrou chuť...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ahoj, ako to dopadlo? dakujem mozes aj na mail ninaclaudius@pobox.sk poslat odpoved maj sa pekne

    OdpovedaťOdstrániť