streda 6. marca 2013

Judáše s orechami

Judáše sú tradičné veľkonočné  pečivo. Aj keď sviatky budú až o pár týždňov, ja som ich upiekla už teraz, veď na Veľkú noc bude iného pečiva a zákuskov až až...


Suroviny: 600 g polohrubej múky, 120 g Hery, 3 PL práškového cukru, 1 vanilkový cukor, 300 ml mlieka, 2 vajcia, 30 g droždia, štipka soli, citrónová kôra, hrozienka, nasekané orechy, žĺtok na potretie, nasekané orechy, med,  práškový cukor na posypanie.

Postup: Asi do 1 dcl vlažného mlieka som rozdrobila droždie, pridala som 1 KL kryštálového cukru a trošku  múky. Nechala som vykysnúť. Zatiaľ som preosiala múku, pridala cukor, vanilkový cukor soľ a citrónovú kôru - z 1/2 citróna. Vo zvyšku vlažného mlieka som rozšľahala vajíčka, rozpustila som Heru. 
Do múky som priliala vykysnutý kvások, zamiešala som a postupne som prilievala mlieko a vlažný tuk. Vypracovala som tuhšie cesto. Nakoniec som vmiešala 3 PL nasekaných orechov (môžu sa pridať aj mandle), 1 PL  hrozienok namočenok namočených  v rume. Cesto som dala kysnúť na teplé miesto.  Kyslo hodinu. 
Potom som si cesto rozvážila na 24 kusov - po 50 gramov. Každú časť som rukou rozválala do tvaru valčeka dlhého 25 cm a ľubovolne vytvarovala. 


Judášiky som poukladala na plech vyložený papierom na pečenie, potrela som ich žĺtkom do ktorého som pridala 1 PL masla a nechala som ešte podkysnúť. Piekla som pri teplote 185 stupňov 15 minút, potom som ich prikryla papierom a ešte dopekala 5-10 minút. Po vybratí z rúry som niektoré hneď potrela medom a posypala orechami, ostatné som posypala práškovým cukrom. 



3 komentáre:

  1. Evička rozvoniavajú až sem :-)bodli by ku kávičke ,sú krásne nadýchané .....mňam :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jsou krásné, já je ráda s medem, první velikonční dobroty...:))

    OdpovedaťOdstrániť