utorok 2. apríla 2013

Linecké orechové rezy

Ďalší výborný recept zo stránky varecha.sk. Autorke patrí moja vďaka za tento super koláčik. 

Suroviny:
Cesto I.: 150 g polohrubej múky, 150 g hladkej múky, 200 g masla (Hera), 100 g práškového cukru, 1 vajce, štipka soli, citrónová kôra.

Cesto II.: 250 g masla (Hera), 250 g práškového cukru, 150 g polohrubej múky, 150 g mletých orechov, 7 bielkov, 2 PL rumu, citrónová kôra.

Žĺtková poleva: 7 žĺtkov, 300 g práškového cukru, 2 PL rumu.

Postup:  Zo surovín na cesto I. zmiesením vypracujem linecké cesto. Zabalím do fólie a odložím na chladné miesto aspoň na 2 hodiny. 
Potom cesto  rozvaľkám a prenesiem na plech vyložený papierom alebo vytretý tukom a vysypaný múkou. Popichám vidličkou.

Pripravím cesto II. tak, že maslo vyšľahám s cukrom, pridám rum a citrónovú kôru. Zľahka zamiešavam múku zmiešanú s orechami, striedavo s vyšľahaným tuhým snehom z bielkov. Cesto rozotriem na plech s lineckým cestom. 
Pečiem pri teplote 160-165 stupňov 45 minút. 
Upečený koláč nechám trochu vychladnúť aby nebol horúci a rozotriem polevu.

Poleva: 7 žĺtkov vymiešam s práškovým cukrom a rumom. Miešam len ručne vareškou.


8 komentárov:

  1. Podla teba ,su tieto tvoje rezy chutovo lepsie ,nez tie klasicke orechove so zltkovou polevou? Vlani na Vianoce som robila tie klasicke orechove, len po case mi ta zltkova poleva" zvlhla " neviem preco ...chuti to, ale neubralo len estetike ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Marienka, tie klasické so žĺtkovou polevou sú samozrejme výborné, tiež sa mi stáva, že poleva zmäkne myslela som si že preto, že som ich mala uložené v zatvorenej plastovej nádobe... ...tieto rezy sú ozaj dobré aspoň mne chutia a tak ako píšem v recepte, nedávam polevu na horúci koláč a ostane pekná pevná. Budem rada, ak vyskúšaš a budú ti rezy chutiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Presne tak dievčence, rezy so zltkovou polevou nesmú byť v zatvorenej nádobe. Inak sa poleva rozleje 🙋

    OdpovedaťOdstrániť