streda 24. júla 2013

Tvarohový trhanec

Aby som sa zavďačila aj deťom, keďže je streda a to musí byť u nás niečo sladké na obed, urobila som  ich obľúbený tvarohový trhanec. 


Suroviny: 2 tvarohy (500 g), 100 g masla (Hera), 160 g práškového cukru, 4 vajíčka, 2 vanilkové cukry, 2 dl mlieka, soľ, citrónová kôra, 1/2 KL prášku do pečiva, 160 g hrubej múky, hrozienka.

Postup: Vymiešala som  maslo s cukrom  a štipkou soli. Postupne som pridávala  žĺtky, vanilkové cukry, citrónovú kôru, aj pár  kvapiek citróna.  Chvíľu som  miešala. Potom som primiešala tvaroh, pridávala som  mlieko a múku s práškom. Nakoniec som  zľahka primiešala sneh. Cesto som rozotrela  na plech vymastený a vysypaný múkou, na vrch som rozložila hrozienka a vložila som do rúry vyhriatej  na  teplotu 175 stupňov. Piekla som  asi 35 - 40 minút. 
Upečené cesto som vidličkou potrhala na kúsky.
Na tanieri som posypala práškovým cukrom. Trhanec sa môže   podávať aj poliaty kompótovou šťavou a s ovocím. 

Poznámka: S prípravou cesta sa netreba až tak "hrať". Ja všetko miešam len ručne vareškou. Keďže je masla málo, dosť ťažko sa to spája s cukrom ale dá sa, treba aby bolo maslo mäkké. Časť cukru sa môže vyšľahať aj s bielkami. Pečiem na hlbokom plechu vnútrajší rozmer 32x38 cm. Po upečení je cesto nízke. 

1 komentár:

  1. jeho oci...toto som nemala 100 rokov...mnaaaaaam....nam to robievala maminka ako deckam...na to som aj zabudla...dakujem za pripomenutie...urcite spravim...jejda az mi slinka kvapla :)))

    OdpovedaťOdstrániť