pondelok 23. septembra 2013

Koláč z kyslého mlieka II.

V knižke "Jedlá z mlieka a mliečnych výrobkov" som objavila trochu odlišný recept na koláč, ktorý už na blogu mám.  Nedalo mi a vyskúšala som aj tento. Neviem či to bolo len moje zdanie, ale chutil mi viac lebo  bol taký čokoládový.  

Suroviny: použila som 200 ml šálku
3 šálky (600 ml) kyslého mlieka alebo zakysanky, 3 šálky (600 ml ) polohrubej múky, 1 a 1/2 šálky (350 ml) práškového cukru, 2 PL kaka, 100 ml oleja, 2 KL nie kopcovité sódy bikarbóny, 1 vajce, 50 g nasekaných vlašských orechov, 50 g nasekaných hrozienok (môžu byť aj celé), 50 g nasekanej horkej čokolády.

Postup: Zmiešala som preosiatu múku so sódou bikarbónou a kakaom. V kyslom mlieku som rozmiešala cukor, vajce a olej. Priliala som k múčnej zmesy, dobre som vymiešala. Nakoniec som primiešala orechy, hrozienka a čokoládu a nechala som cesto 10 minút postáť.

Hlboký plech (vnútorný rozmer 32x38 cm) som vytrela tukom a vysypala hrubou múkou. Vyliala som naň cesto a piekla som pri teplote 180 stupňov 25 minút. 

Vychladnutý koláč som potrela lekvárom a poliala polevou. 
Môže sa čokoládovou. (100 g čokolády  vymiešať s 50 g Cery - miešať nad parou).

Ja som urobila kakaovú  polevu: 160 g Cery, 160 g práškového cukru, 2-3 PL kaka, 2 PL Solamylu, 3 PL mlieka.
V kastróliku rozpustím tuk a pridám všetky zmiešané sypké suroviny, premiešam a pridám aj vlažné mlieko. Miešam na miernom ohni  na hladkú polevu privediem k bodu varu a odstavím. Ak sa poleva zdá zrazená, pridám ešte po troche mlieko a dobre vymiešam do hladka.  Poleva sa môže pripravovať aj nad parou.




3 komentáre:

  1. Super čokoládový, až hříšně dobrý :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. k nakousnutí, vypadá báječně :) čokoládové mám nejradši!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hmm.... hned bych si kousek vzala:-))
    Musím vyzkoušet:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť