utorok 7. januára 2014

Kyslá hrášková polievka

Po všetkých tých dňoch prejedania sa padla dobre aj obyčajná polievočka... 

Suroviny: mrazený hrášok (použila som balenie z COOP), väčšia nakrájaná mrkva, zemiaky, cibuľa, celé čierne a nové korenie, bobkový list, mletá rasca, kari korenie, zeleninový bujón, mlieko, kyslá smotana, soľ, cukor, ocot

Postup: Mrazený hrášok a mrkvu som si v parnom hrnci uparila, môže sa aj uvariť. Zeleninu som potom chvíľu orestovala na masle.  Do vody som dala variť očistené a nakrájané zemiaky s jednou ošúpanou celou cibuľou, soľou, bujónom   a koreninami. Z uvarených  zemiakov som odložila časť, vybrala som aj cibuľu a celé korenia  a zvyšok aj s vodou v ktorej sa varili  som rozmixovala ponorným mixérom. K rozmixovaným zemiakom som pridala   mlieko rozmiešané s kyslou smotanou a povarila som chvíľu. Dochutila som soľou, cukrom a octom. Do hotovej polievky som vložila zeleninu a odobraté zemiaky.

Dobrú chuť!


5 komentárov:

  1. Hmm, tak kyselou smetanu do polévek nedávám, nějak mi tam nechutná:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veď môžeš kľudne použiť aj sladkú, ako si zvyknutá, ja robím aj so sladkou aj s kyslou, podľa toho akú chcem mať polievku kyslú :) a akú smotanu mám práve doma :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ked som pridala ocot polievocka sa mi zrazila:-/
    Kde som urobila chybu?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Júúúúúj tak to sa aj mne niekedy stane, alebo keď pridám smotanu a robím to stále rovnako...Skús pridať ocot už do odstavenej polievky aby sa už nevarila...Niekde som čítala, že je dobre pridať k smotane trošku sódy bikarbóny aby sa nezrazila, skúšala som to a nezrazila sa mi, dobre je aj odobrať z polievky a premiešať so smotanou skôr ako sa dá do polievky...a pred octom mám tiež rešpekt...najlepšie je asi pridať ho do polievky až na tanieri :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Aj manzel mi hovoril,ze ocot sa zvykne davat do polievky az ked je na tanieri :-) ono to na chuti polievocky neubralo ,len na krase:-):-):-) krasne sviatky :-)pa

    OdpovedaťOdstrániť