utorok 7. januára 2014

Škvarkové pagáčiky

Konečne sa mi podarili upiecť pagáčiky s ktorými som bola spokojná. 




Suroviny: 700 g hladkej múky, 400 ml mlieka, 300-350 g mletých škvariek, 2 vajíčka + 1 vajíčko na potretie, 1 kocka droždia (42 g), 2 KL soli

Postup: Z trochy vlažného mlieka, droždia a 1 KL cukru som si urobila kvások. Do múky som pridala soľ, 100 g škvariek, vykysnutý kvások a v mlieku rozmiešané vajíčka. Vypracovala som cesto, dala som ho na teplé miesto vykysnúť. Cesto som potom rozvaľkala na plát hrubý 0,5 cm, natrela som ho časťou škvariek, preložila som cesto dvakrát (na tretiny - po šírke), takto zložené som ho natrela  škvarkami, znova som preložila na tretiny - po dĺžke. Poskladané cesto som opäť rozvaľkala a postup natierania a skladania som zopakovala.
(Škvarky je dobre rozdeliť si na 2 väčšie časti a 2 menšie časti, väčšie množstvo je treba na natieranie rozvaľkaného cesta čo sa robí  2x a menšia časť škvariek na natieranie poskladaného cesta tiež sa natiera 2x). 
Natieranie a skladanie cesta sa robí bez toho aby sa nechávalo kysnúť! Veľa receptov je takých, že treba niekoľko minút počkať a až potom skladanie opakovať, pri tomto recepte nie.
Poskladané cesto som potom rozvaľkala na hrúbku 1,5 cm, nožom som do cesta urobila mriežku  a vykrajovala som pagáčiky. Kládla som ich na plech vyložený papierom na pečenie, potrela rozšľahaným vajíčkom a na plechu som ich nechala chvíľu podkysnúť. Piekla som pri teplote 180 stupňov 20-22 minút.

Nech Vám chutia!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára