piatok 28. februára 2014

Karamelové rezy

Chuťou sú výborné, zvlášť pre všetkých milovníkov karamelu. 




Recept je hrnčekový ale ja som si suroviny odvážila a upravila. Uvádzam pôvodný recept a v zátvorkách sú zmeny  ako som ho robila ja.

Suroviny: 2 dl oleja (ja som dala iba 1,5 dl), 4 dl kryštálového cukru ( 280 g), 4 vajíčka, 4 dl polohrubej múky (320 g), 1 balíček prášku do pečiva, 2 dl vody, 2 PL kakaa.

Karamelový krém: 300 g kryštálového cukru, 1,5 dl vody, 5 dl mlieka, 2 karamelové pudingové prášky, 2 žĺtky, 250 g masla, sekané orechy na posypanie, nutella na potretie.

Postup: Vodu s cukrom a kakaom uvarím na sirup a nechám vychladnúť. Celé vajíčka rozšľahám, prilejem sirup, pridám múku s práškom do pečiva a nakoniec primiešam olej. Cesto vylejem na vymastený a múkou vysypaný plech. (Plech vytieram napr. Herou). Pečiem pri teplote 180 stupňov asi 25 minút. 

Krém: Cukor upálim na karamel do zlatista, potom ho zalejem vodou a rozvarím. V mlieku rozšľahám žĺtky, rozmiešam pudingové prášky a za stáleho miešania prilievam do karamelového sirupu. Uvarím kašu a tú za občasného miešania nechám vychladnúť. Maslo vymiešam a prišľahám po častiach kašu. 
Upečený vychladnutý plát potriem nutellou a rozotriem karamelový krém. Vrch posypem orechmi. 


1 komentár: