pondelok 9. júna 2014

Bublanina s jahodami

Nič výnimočné a predsa vždy iná chuť, podľa druhu použitého ovocia...Dnes som dala do bublaniny jahody tak chuť jahodová :)



Suroviny: 6 vajec, 200 g práškového cukru, 1 vanilkový (vanilínový)  cukor, 300 g polohrubej alebo hrubej múky, 1 kypriaci prášok do pečiva, 1-1,5 dl vody, 1-1,5 dl oleja, ovocie podľa sezóny a chuti.

Postup: Najskôr som vymiešala žĺtky s práškovým a vanilkovým cukrom do peny, po troškách som pridávala olej a vlažnú vodu. 
(Pridala som len 1 dl oleja a 1 dl  vody). Šľahala som všetko kým sa nevytvorila hustá bledá pena. Zľahka vareškou som primiešala striedavo múku zmiešanú s práškom do pečiva so snehom. 
Cesto som rozotrela na plech vyložený papierom na pečenie. Použila som plech s rozmermi 32x38 cm. 
Jahody som umyla, väčšie som rozkrájala na polovicu, obalila som ich v práškovom cukre a pokládla na vrch cesta. 
Piekla som pri teplote 180 stupňov asi 25 minút. Vychladnutú bublaninu som posypala práškovým cukrom.

Hotovo :)



18.6.2020
Dnes som upiekla bublaninu s malou zmenou v postupe:

Žĺtky som šľahala s cukrom, vanilínovým cukrom a  postupným pridávaním horúcej vody. Potom som zašľahala po lyžiciach olej a múku a nakoniec zľahka vareškou sneh.
Množstvá surovín sú také isté ako v recepte.
Bublanina je tiež dobrá, nadýchaná.




2 komentáre:

  1. Jé, bublanina s jahodama se mi akorát hodí, jsem si dnes říkala že musím zítra upéct:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásně nadýchaná a chutná, určitě upeču, díky :-)

    OdpovedaťOdstrániť