pondelok 28. júla 2014

Cuketovo-zemiakový pekáč

Z cukety robím najradšej placky lebo nám najviac chutia. Dnes som z nej urobila niečo nové... zapekané, rýchle a aj chutné jedlo. 

Suroviny: cuketa, zemiaky, cesnak, cibuľa, korenie na grilovanú zeleninu, soľ, mletá rasca, olej, sojová omáčka, bazalka.

Postup: Očistila som zemiaky a nakrájala na tenšie kolieska - 0,5 cm, cuketu som umyla a tiež som ju nakrájala na hrubšie kolieska - 1 cm, aj so šupkou. Cuketu som dala do misky, pridala som soľ, korenie, sojovú omáčku, pretlačený cesnak, bazalku. Nechala som chvíľu postáť. Pekáč som potrela olejom a kládla som striedavo rad zemiakov a rad cukety aj s nálevom ktorý bol v miske. Zemiaky som posolila, posypala rascou a nakrájanou cibuľou, pokvapkala som ich olejom (mohlo by sa dať aj maslo, nabudúce vyskúšam). Pekáč som prikryla alobalom a vložila som do rúry vyhriatej na 210 stupňov. Piekla som kým zemiaky a cuketa nezmäkli. Potom som pekáč odkryla, cuketu som ešte posypala syrom a dala som zapiecť. 




5 komentárov:

  1. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Rada varím aj pečiem...bohužial som doma, tak mám čas...:)

      Odstrániť
  2. Teba za take skvele navarene,napecene jedla musia doma
    "nosit na rukach"
    :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Evelina si skvela!
    Manzel ten" pekac" urobil ako prilohu k masku rostenke a na pekaci neostalo nic,lebo nam to tak velmi chutilo:-):-):-)vdaka za inpiraciu:-)cmuk:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teším sa...samozrejme aj mäsko je k tomu dobré :) pá

      Odstrániť