nedeľa 17. augusta 2014

Cuketové lečo

Recept som uverejnila pred niekoľkými rokmi aj na stránke varecha.sk pod názvom "Lečo trochu inak"  a následne bol zverejnený aj v ich časopise. Veľmi ma to potešilo 😍

Suroviny: cuketa - môže byť kľudne veľká, papriky, paradajky, cibuľa, cesnak, kari korenie, soľ, olej, tavené syry (Apetíto, Syrokrém...)

Postup: Cuketu očistím, nakrájam na kocky, papriku tiež očistím, nakrájam na prúžky, paradajky zbavím šupiek a nakrájam. Očistím a nakrájam cibuľu, spením ju na oleji, pridám pár strúčikov nakrájaného cesnaku, chvíľu orestujem aby cesnak nezhorel a pridám cuketu, soľ a kari korenie.  (Cesnak sa môže pridať tiež až po cukete).  Chvíľu cuketu  dusím, netreba dlho lebo rýchlo mäkne. Potom pridám papriku, paradajky a všetko spolu dusím, ak treba podlejem troškou vody ale väčšinou netreba. Nedusím to dlho lebo ja mám radšej zeleninku chrumkavejšiu ako rozvarenú. Do zeleninového základu dám už len 2-3 väčšie syry a miešam kým sa rozpustia. 
Tentokrát som to urobila tak, že som si syry rozmiešala v horúcom mlieku, len trošku stačí mlieka a potom som priliala k leču. Už len dosolím, prípadne pridám ešte kari korenie  a nakoniec komu nevadí tak ešte pretlačený cesnak, nám nevadí takže určite ho pridám.

Dobrú lečovú chuť priatelia!





3 komentáre: