pondelok 22. septembra 2014

Banánová torta

Mňamka...len tak na zlepšenie nedeľňajšieho popoludnia 😊




Suroviny:  5 vajec, 200 g kryštálového cukru, 190 g hladkej múky, 1/2 prášku do pečiva, 50 ml oleja.

Krém: 500 ml šľahačkovej smotany, 100 g masla, 150 g čokolády na varenie, 1 PL kakaa, 1 vanilkový cukor, 6 PL kryštálového cukru, banány 2-3.

Postup: Najskôr som si urobila deň vopred krém. Smotanu som vyliala do kastrólika, pridala som všetky ostatné suroviny a miešala som na sporáku kým sa všetky suroviny nespojili a cukor nerozpustil. Keď sa začala smotana variť, odstavila som ju. Vychladnutú som vložila do chladničky a na druhý deň som vyšľahala na hustý krém.

Urobila som korpus: Bielky som našľahala, pridala som cukor a vyšľahala som tuhý sneh. Postupne som zašľahávala po jednom žĺtky. Ručne vareškou som primiešaľa múku zmiešanú s práškom do pečiva a olej. 
Cesto som vyliala do tortovej formy s priemerom 26 cm. Dno formy som vyložila papierom na pečenie a boky som potrela olejom. Piekla som pri teplote 175 stupňov asi 30 minút. 

Korpus som nechala dobre vychladnúť a potom som ho prekrojila na polovicu. Natrela som krémom, uložila som nakrájané banány a tie som opäť potrela krémom. Trochu krému som nechala aj na potretie vrchu torty. Dozdobila som kokosom. 



2 komentáre: