pondelok 8. septembra 2014

Rýchle pagáčiky

Recept mám už veľmi dávno uložený v kuchárskej knihe na  stránke "varechy" a je od Jarky (akeber).
Dovolila som si zmeniť názov lebo pagáčiky sú ozaj rýchle a hlavne výborné k vínku k posedeniu s priateľmi...Jarka, ďakujem za recept.

Suroviny: 500 g polohrubej múky, 1 Hera, 200 g kyslej smotany, 1 vajce, 1 prášok do pečiva, 1 KL soli, vajíčko na potretie, rasca, sezam na posypanie.

Postup: Všetky suroviny som spracovala na cesto. Rozdelila som si ho na dve časti a každú zvlášť som rozvaľkala asi na hrúbku 5 mm. 
Okrúhlou vykrajovačkou som urobila kolieska. Kládla som ich na plech vyložený papierom na pečenie.
Každý pagáčik som potrela rozšľahaným vajíčkom a posypala som sezamom, rascou a v mojom prípade som použila aj hrubozrnnú soľ, trošičku ale to nemusí byť. 
Pri teplote 180 stupňov som pagáčiky upiekla.

Mrzí ma to, ale neviem z akého dôvodu mi zmizla fotka 😟

4 komentáre:

  1. Supeeeer cesto! nie kysnute a prekladane na pagaciky jupiii:-):-) na vikend vyskusam...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vyzerá to dobre, vyskúšam. Prosím koľko cca časovo treba piecť?

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pagáčiky musia byť z vrchu zlatisté ja vždy pozriem aj zo spodu, ak je už nie bledý spodok tak sú upečené...nestopla som čas, keď ich budem piecť upravím recept. Nech sa vám vydaria a chutia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Pozrela som sa na stránku z ktorej mám recept a autorka uvádza piecť asi 15 minút.

      Odstrániť