štvrtok 26. marca 2015

Škoricový veniec

Listovala som v českom časopise Rozmarýna a okrem zaujímavých článkov ma v ňom potešili aj recepty. Tentokrát veľkonočné. Rozhodovala som sa medzi sladkými pletenkami a škoricovým závinom...nakoniec som sa rozhodla pre vôňu škorice. Nabudúce to budú pletenky, určite... 
                                


Suroviny: (podľa pôvodného receptu som si niektoré suroviny  máličko upravila)
250-300 ml mlieka, 2 žĺtky, 70 g rozpusteného vlažného masla, 2 PL kryštálového cukru, 60 g hladkej múky, 42 g droždia, trošku soli, vajíčko na potretie.

Náplň: 160 g masla, 3 KL mletej škorice, 10 PL jemného kryštálového cukru.
Mäkké maslo som vymiešala s cukrom a škoricou. 

Postup: Urobila som si kvások z trošky vlažného mlieka, 1 KL cukru a 1 KL múky. Zvyšok múky som preosiala do misky, pridala som soľ, cukor a vykysnutý kvások. Premiešala som kvások s múkou a pridávala som vlažné mlieko v ktorom som rozšľahala žĺtky. Nakoniec som priliala  vlažné maslo. 
Vypracovala som cesto. Zo začiatku bolo lepivé ale potom sa pekne vypracovalo do hladka. Cesto som v miske zatvorila (robila som v kyske ako všetky kysnuté cestá robím) a nechala som vykysnúť. 
Potom som cesto preložila na pomúčenú podložku a rozvaľkala  na hrúbku asi 1 cm do tvaru obdlžníka. Natrela som škoricovou plnkou a stočila do valca. Valec som po dĺžke prekrojila nožom na polovicu,  obidve časti som preplietla a spojila do venca. 
Hotový veniec som preniesla na plech vyložený papierom na pečenie, nechala som podkysnúť, potrela som rozšľahaným vajíčkom a piekla som pri teplote 180 stupňov 20 minút, potom som teplotu znížila na 175 a dopekala som dozlatova. Upečený a vychladnutý veniec som už len posypala práškovým cukrom. 









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára