utorok 7. apríla 2015

Holandské rezy

Keď som ich prvykrát ochutnala  u priateľky, hneď som vedela, že bez receptu neodídem 😊Keď som ich potom upiekla pre rodinu, tiež som vedela, že som ich nepiekla  prvý a poslednýkrát.  A tak nechýbali medzi našimi veľkonočnými zákuskami.


Suroviny: 750 g hladkej múky špeciál, 100 g masla (Hery), 1 a 1/2 KL sódy bikarbóny, 6 PL medu, 220 g práškového cukru, 1 vanilínový cukor, 150 ml mlieka.

Krém: 700 ml mlieka, 2 vanilkové pudingové prášky, 2 PL hladkej múky, 2 PL kryštálového cukru, 1 vanilínový cukor, 250 g masla, 220 g práškového cukru, 2 PL kakaa.

Postup: Zo surovín som vypracovala vláčne nelepivé cesto. Rozdelila som ho na 4 časti. 
(S cestom sa veľmi dobre pracuje a bez problémov sa dá rozvaľkať). 
Pláty cesta som preniesla na plech - opačnú stranu, na papier. Piekla som  pri 180 stupňoch 7 minút. Pláty som  nechala  vychladnúť. 
(Ja som každú časť rozvaľkala na veľkosť 30x38 cm. Po upečení boli pláty menšie.)

Príprava krému: V časti mlieka som rozmiešala pudingové prášky a  múku.  Zvyšok mlieka som dala variť s kryštálovým cukrom a vanilínovým cukrom. Uvarila som kašu, za občastného premiešania som ju  nechala vychladnúť. Zatiaľ som vyšľahala maslo s práškovým cukrom. Potom som  k maslu prišľahala  kašu. Krém som rozdelila  na polovicu a do jednej časti krému som zašľahala kakao.
Spodný plát  som natrela  bledým krémom, priložila som  plát a ten som  natrela lekvárom (dávala som ríbezľový), na lekvár som priložila ďalší plát a ten som natrela tmavým krémom. Priložila som posledný plát cesta, zákusok som zaťažila a nechala v chladničke stuhnúť

Poleva: Tentokrát som použila  čokoládovú: rozpustila som čokoládu na varenie s Cerou.

Robievam však aj takúto polevu: Nad parou miešať 150 g masla, 150 g práškového cukru, 2 PL Zlatého klasu, 1 PL mlieka. Pridať 3 PL kakaa. 
(Suroviny si treba upraviť ak treba pridať viac mlieka, masla).


2 komentáre:

  1. Hmmm .... ty jsou k nakousnutí:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To je krasa nevidana a asi chut neodolatelna a nadherne nakrajane 1* som ti dala:-):-):-)

    OdpovedaťOdstrániť