streda 1. júla 2015

Hrnčekový koláč

Hádam  ani  neexistuje  gazdinká, ktorá by nepiekla podľa hrnčekového receptu. Priznám sa, že ja takéto recepty až tak neobľubujem, najradšej všetko vážim...:) ale nebránim sa takým receptom. Keď dostaneme doma chuť na niečo sladké a hlavne aby to bolo rýchlo, tak rada siahnem aj po tomto recepte. Recept je univerzálny s použitím akéhokoľvek ovocia. 



Suroviny: ako odmerku som použila 300 ml hrnček
2 hrnčeky polohrubej múky, 1 prášok do pečiva, 1 hrnček kryštálového cukru, 1 hrnček mlieka, 1/2 hrnčeka oleja, 3 vajíčka, ovocie podľa sezóny a chuti. 

Postup: Rozšľahala som vajíčka s mliekom a olejom. V miske som zmiešala múku s práškom a cukrom. Tekuté som priliala k sypkým surovinám a dobre som premiešala do hladka. 
Cesto som vyliala na plech vystlaný papierom na pečenie. Po vrchu cesta som uložila odkôstkované  čerešne obalené v práškovom cukre. Vrch koláča som ešte posypala škoricou a kryštálovým cukrom. Plech som vložila do rúry vyhriatej na 180 stupňov a piekla som 30-35 minút.





10 komentárov:

  1. Hrnečkové recepty mám nejradši:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj moja:-)
    Dik za recept a ja uz viem ,co na vikend upeciem...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marienka, nič v zlom...komentárik bol dvakrát tak som jeden odstránila...samozrejme som rada, že si sa po takom čase ozvala...pekný víkend

      Odstrániť
  4. Evi, ja zas najradšej pečiem podľa takéhoto receptu, len s rôznymi obmenami :-)
    Pridávam orechy, mak, kokos, kakao, rôzne druhy ovocia, nasekanú čokoládu, proste, čo akurát mám a na čo je chuť.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka, máš pravdu, dá sa obmieňať...niekedy aj ja hodím orechy alebo aj nasekanú čokoládu :)...pekný víkend

      Odstrániť
  5. Ahoj Evi. Tento koláčik pečiem občas i ja. Ďakujem za pripomenutie, dnes oberáme ríbezle a maliny, tak bude i do koláča.
    Krásny víkend! Vierka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru Vierka, v lete sa najlepšie pečú koláčiky s ovocím...aj tebe pekný slnečný víkend. Ahoj

      Odstrániť
  6. Kvetinecka moja, vecer som upiekla bublaninku a dala som cierne ribezle teraz kostujem a je vyyyyyborna:-):-):-)
    Navstevujem ta pravidelne lebo tu sa citim ako doma :-)pa a krasny vikend

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Marienka, ty ma vieš vždy tak potešiť...a to, že sa cítiš u mňa ako doma tak to je pre mňa česť a budem rada, ak to tak bude vždy...pá pekný týždeň

    OdpovedaťOdstrániť