utorok 15. septembra 2015

Domáce rezance s makom

Vždy keď mám čas a chce sa mi,  robím  domáce cestoviny.  Pretože jedlá z cestovín patria u nás medzi obľúbené či už na sladko alebo na slano,  veľmi často využívam aj ponuku hotových cestovín z obchodu, dajú sa kúpiť už kvalitné a chutné cestoviny.

Keď pripravujem domáce cesto, urobím ho vždy viac a nakrájam z neho aj dva druhy cestovín, dnes to boli široké rezance a fliačky.  Vysušené a uskladnené v suchu vydržia dlho. Potom už stačí len uvariť ich a pripraviť podľa chuti posypané tvarohom, makom, orechami alebo zavariť do polievky. 



Suroviny: 600 g hrubej múky, 200 g polohrubej múky, 1 celé vajíčko, soľ, vlažná voda podľa potreby.

Postup: Zmiešam múku so soľou, pridám vajíčko a prilievam vodu. Suroviny najskôr spracuvávam vareškou, prilievam vodu kým nevznikne pevnejšia hmota. Potom rukou spracujem na cesto. Cesto by malo byť pevné ale také aby sa dalo rozvaľkať. Rozdelím ho na 4 časti a každú rozvaľkám na tenučkú placku - presvitá až podložka. Potom rozkrájam na pásy také široké aké dlhé chcem mať rezance. Nechám cesto obschnúť. Pásy cesta uložím na seba a krájam rezance (fliačky). Nakrájam na šírku akú potrebujem. Rezance dám na papier dobre uschnúť ak ich chcem odložiť alebo ich uvarím.

Dnes na sladko s makom...mňááááám 

Rezance s makom 

Uvarené rezance polejem rozpusteným maslom, posypem mletým makom a cukrom


3 komentáre:

  1. Evka, vidím, že dnešné voľno si tiež využila na prácu, ktorú inokedy nedáš :-)
    Máš pravdu, dnes sa dajú kúpiť už kvalitné cestoviny a to je pre mňa obrovská výhoda. Kedysi som aj ja takto pracne vyrábala široké rezance, tie úzke už boli aj vtedy celkom obstojné. S makom som už dávno nerobila. Bolo to obľúbené detské jedlo. Manželovi občas urobím na slano tvarohové so slaninkou, ja si dám len máličko.
    Uži si krásne dni!
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kvetinecka moja ,kde su tie casy, ked male deti domace rezanceky priam milovali ,najradsej ich mali poliate poprazenym masielkom a pocukrovane a jedavali ich prstekami ... ale makove su fakt mnamozne:-) niekedy ich zvyknem urobit a zmiznu rychlostou svetla :-):-):-):-) pa

    OdpovedaťOdstrániť