pondelok 28. septembra 2015

Kysnuté tvarohové rezy so slivkami

Zamračený a upršaný víkend priam lákal k pečeniu. K teplému ovocnému čaju dobre padlo zahryznúť do niečoho kysnutého...

Suroviny na cesto: 450 g polohrubej múky, 250 ml mlieka, 42 g droždia, 2 vajcia, 80 g kryštálového cukru, štipka soli, 80 g rozpusteného masla, tuk na vymastenie a hrubá múka na vysypanie plechu.

Plnka:  500 g tvarohu, 2 vajcia, 3 PL krupice, 130 g kryštálového cukru,  1 KL mletej škorice, 1/2 KL prášku do pečiva, ovocie čerstvé alebo zavárané, na posypanie 80 g kokosu.

Postup: Z vlažného mlieka (100 ml), lyžičky cukru a droždia som pripravila kvások. Múku som v miske zmiešala s  cukrom, soľou a pridala som vykysnutý kvások,. V zvyšku mlieka som rozšľahala vajíčka, priliala som k múke spolu s rozpusteným vlažným maslom. Spracovala som na hladhé nelepivé cesto. 
(Ak treba pridať mlieka viac). Cesto som prikryla a nechala vykysnúť. Počas kysnutia som ho ešte raz premiesila.
Kým cesto kyslo, pripravila som plnku. 
Vymiešala som maslo s cukrom do peny, za stáleho šľahania som pridala vajíčka, tvaroh, krupicu, škoricu a prášok do pečiva.   
Vykysnuté cesto som rozvaľkala a preniesla do hlbokého plechu (32x38 cm), ktorý som vytrela tukom a vysypala hrubou múkou. Navrch cesta som rozotrela plnku, poukladala som slivky (použila som zavárané) a posypala kokosom. Piekla som pri teplote 190 stupňov 35 minút.



5 komentárov:

  1. Evka, takéto kysnuté sú u nás na zimu, táto sobota bola už veru taká, v nedeľu poobede čosi lepšie a dúfam, že sa splní predpoveď a bude babie leto :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru máš pravdu Danka, pamätám si z detstva, že aj u nás sa kysnuté robievalo hlavne cez zimu ale ja kedykoľvek, veď by mi syn dal keby mal čakať na kysnuté až do zimy :))) Aj dnes som kúpila droždie a už rozmýšľam čo z neho upečiem :) Ahoj

      Odstrániť
  2. Tvarohové s ovocem můžu, nejradši tvaroh + borůvky:-))

    OdpovedaťOdstrániť