pondelok 21. septembra 2015

Zemiakovo-cuketový pekáč

Poslednú cuketu som pripravila tak, aby si pochutili aj tí, ktorým v dietnejšom jedle chýba aspoň vôňa klobásky alebo slaninky, použila som oboje. 😊

Suroviny:  Zemiaky, cuketa, klobáska, slaninka, soľ, rasca, cesnak, cibuľa, grilovacie korenie na zeleninu, sojová omáčka,  tvrdý syr.

Postup:  Cuketu som nakrájala na kolieska a väčšie kusy na štvrťky, dala som ju do misky, posolila, posypala grilovacím korením na zeleninu, pokvapkala sojovou omáčkou, premiešala som a nechala postáť. Medzitým som očistila zemiaky, nakrájala na osminky. V miske som ich zmiešala so soľou, rascou, pretlačenými strúčikmi cesnaku a  nakrájanou cibuľou. Zemiaky som navrstvila na vymastený plech a uložila som medzi ne na kolieska nakrájanu klobásku a na prúžky nakrájanú slaninu. Prikryla som alobalom a vložila do rúry zohriatej na 220 stupňov. Keď boli zemiaky už mäkké, premiešala som ich a rozložila som na ne  cuketu. Piekla som odokryté do zlatova, nakoniec som nastrúhala syr a ešte zapiekla. 

Dobrú chuť!


2 komentáre:

  1. Tak toto je niečo pre mňa! Niečo, ako francúzske zemiačky, to mám rada :-)
    Mám od susedy cuketu, tak niečo vyskúšam aj ja :-)
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka skús, určite si pochutnáte. Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť