streda 2. marca 2016

Bravčové kocky na hrášku

Jednoduché jedlo a keďže ho pripravujem v tlakovom hrnci, tak aj rýchlo hotové. Veď nemusí byť vždy vyprážaný rezeň 😃

Suroviny:  bravčové stehno, olej, cibuľa, mletá červená paprika, mrazený alebo čerstvý hrášok, mleté korenie, nové korenie, bobkový list, soľ, kyslá smotana alebo smotana na varenie, hladká múka. 


Postup:  Bravčové stehno som nakrájala na menšie kocky. V tlakovom hrnci som na oleji opražila do skovita nakrájanú cibuľu, primiešala som papriku a hneď som pridala aj mäso aby paprika nezhorela. Premiešala som, osolila, okorenila, vhodila som celé nové korenie a bobkový list. Chvíľku som ešte miešala kým mäsko nepustilo šťavu, zaliala som vodou a zatvorila som hrniec. Nastavila som čas na 22 minút.

(Ak varíte klasicky, treba miešať a podlievať kým nebude mäsko takmer mäkké, potom pridať hrášok a ešte dusiť do mäkka).

Po uplynutí času sa hrniec ozval pípaním, vypustila som všetkú paru a hrniec som otvorila. Pridala som mrazený hrášok a opäť som hrniec zatvorila. Čas som natavila na 10 minút. (Časy sú orientačné záleží od veľkosti nakrájaných mäsových kociek).

Mäsko aj hrášok boli akurát mäkké. Vybrala som bobkový list a guličky korenia. 

Na zahustenie som použila kyslú smotanu, máme ju radšej ako sladkú.  Smotanu som si rozriedila mliekom lebo bola hustá, primiešala som hladkú múku, trochu odobratého vývaru z duseného mäsa a všetko som dobre rozmiešala aby neboli hrčky.  Priliala som k mäsu a ešte chvíľu povarila. Nakoniec som ešte posolila, na zvýraznenie chute som dala trošku cukru a ocot.

(K mäsu sa môže pridať spolu s hráškom aj nakrájaná mrkva).

Kým sa mäso dusilo, uvarila som cestoviny, u nás obľúbené kolienka,  tak nám to chutí doma najlepšie a obed bol hotový.


Dobrú chuť!






2 komentáre:

  1. No, Evka, zas dobrý recept! Niečo podobné som párkrát robila, ale už dobre dávno. Teraz je bravčovina s dobrou cenou, minule som karé bez kosti kúpila po 3,40 a pritom rebrá mali po 4. Nerozumiem tomu, no ale jednoznačne ho kúpim a urobím niečo podobné!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Máš pravdu Danka, aj ja teraz veľmi často kupujem karé bez kosti lebo je najlepšia cena na ňom...

    OdpovedaťOdstrániť