utorok 24. mája 2016

Pečená ryba na paradajkách

Keď som bola ešte dieťa spomínam si na to, že sme jedli rybu hlavne na Vianoce a  aj to vyprážané rybie filé alebo kapra, ale toho sme so súrodencami nemali veľmi radi kvôli kostiam  a vždy nám bolo aj ľúto, keď musel odrazu opustiť našu vaňu kde trávil posledné dni svojho života  Dnes je to iné. Ryby dostať kúpiť nielen mrazené ale aj čerstvé po celý rok a nie je problém spestriť nimi  kedykoľvek  jedálny lístok. 

Suroviny: ryba podľa chuti, ja som použila mrazené filety z  tresky, korenie na ryby, soľ, mletá rasca, cibuľa, cesnak, olej, maslo,  paradajky (4-5 kusov), worcesterová omáčka, mletá červená paprika.

Postup: Ryby som pokvapkala citrónovou šťavou a nechala som ich chvíľu postáť. Zatiaľ som na oleji opražila na mesiačiky nakrájané 2 cibule, pridala som na plátky nakrájané strúčiky cesnaku, soľ, nakrájané paradajky, worcesterovú omáčku a chvíľu som všetko podusila. Porcie rýb som posolila, posypala korením na ryby, mletou rascou a paprikou. Na dno pekáča som uložila tenké plátky masla a na ne porcie rýb. Posypala som ich zvyškom cesnaku a rozložila som paradajkovú zmes. Piekla som prikryté alobalom kým nebola ryba mäkká. Nakoniec som odokryla a ešte chvíľu zapiekla. 


1 komentár:

  1. Evka, ja mám rybu rada na každý spôsob :-)
    S paradajkami je určite výborná, musím niekedy vyskúšať.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť