utorok 10. mája 2016

Plnené šatôčky z lístkového cesta

Upiecť z kúpeného hotového lístkového cesta dokáže určite každý 😊 V mojej mrazničke aspoň jedno balenie nikdy nesmie chýbať. Možno ma teraz niektoré gazdinky odsúdia za to, že si ho neurobím doma sama, ale mne to zatiaľ takto vyhovuje.  Páči sa mi, že sa  dá cesto použiť na sladko ale aj na slano.  Tentokrát som kúpila dve chladené lístkové cestá že urobím tvarohový a makový závin. Nakoniec som sa rozhodla inak a ani neviem prečo, možno sa mi zdalo, že urobiť šatôčky je jednoduchšie... 




Suroviny: 2 balenia chladeného lístkového cesta, 1 vajíčko na potretie, nátierkové čokoláda, černicový lekvár (môže byť aj iný).

Postup: Cesto som rozbalila, nechala na papieri. Plát som nakrájala na štvorce asi 7,5x7,5 cm, do stredu som dala kávovú lyžičku čokolády, druhé cesto som plnila lekvárom. Preložila som cesto cez plnku do šatôčky, kraj som popritláčala vidličkou. Šatôčky som uložila na plech vyložený papierom na pečenie a potrela som ich rozšľahaným vajíčkom. Piekla som pri teplote 195 stupňov 15-20 minút.  



4 komentáre:

  1. Evka, tiež nerobím lístkové cesto sama ... Tie kupované majú dobrú kvalitu, tak prečo by sme sa zabavovali pracným prekladaním ... Ušetrený čas vieme využiť oveľa lepšie ... však ? Ja mám vytipované jedno mrazené, ktoré mi tiež v mrazáku nikdy nechýba a vždy ho mám po ruke ... Šatôčky vazerajú lákavo ... mňam ... Maj sa dobre, pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lauri, tak si ma potešila a presne pre to aká je s prípravou lístkového cesta robota sa mi zdá výhodnejšie kúpiť hotové...pekný deň, maj sa dobre.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Evka, neuveríš, ale dnes večer idem tiež dať na blog podobné, z líst. cesta :-)))) Urobila som tiež dve z obchodu, mám ich rada, škoda sa doma s ním trápiť! Je to náhoda??????

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka, čo sa týka náhod medzi nami dvomi tak to je ozaj zvláštne asi máme ozaj veľmi veľa spoločného čo ma tešíííí :))).

    OdpovedaťOdstrániť