nedeľa 12. júna 2016

Jahodové rezy

Veľké sklamanie z tohoročnej jahodovej úrody 😕  Niektoré zničil mráz  a s tými čo zatiaľ dozreli  sa delíme  s drozdami. Samozrejme že si vyberajú  tie najkrajšie... nazobli ich a nechali tak. Žeby ich prišli ešte dojesť? 
No nech je už tak alebo tak, zvyšok jahôd čo zostal som pozbierala do malej mištičky a tých pár zelených čo zostalo asi  pri týchto búrkach  skôr zhnije ako dozrie. 
Väčšie jahôdky sme zjedli, bolo len na ochutnanie a malé  som využila na zákusok. 
Je to spojenie dvoch receptov s menšími úpravami. 


Suroviny: 4 vajcia, 200 ml horúcej vody, 200 ml oleja, 250 g kryštálového cukru, 3 PL kakaa, 250 g hladkej múky špeciál, 1/2 prášku do pečiva.

Plnka jahodová: 400 g jahôd, 500 ml vody, 4-5 PL kukuričného škrobu,  6 PL cukru  - alebo podľa chuti a sladkosti jahôd.

Krém: 500 ml mlieka, 2 žĺtky, 2 vajíčka, 1 vanilínový cukor, 3 PL hladkej múky, 6 PL cukru, 200 g masla, 50 g bielej čokolády.

Postup: Žĺtky som vymiešala s cukrom do bledej peny, prilievala som postupne vodu a šľahala som kým sa objem nezväčšil a nezhustol. Pomaly som zašľahávala olej. Múku som zmiešala s práškom do pečiva a kakaom. Už len zľahka vareškou som zamiešavala do žĺtkovej hmoty. Nakoniec som primiešala aj sneh vyšľahaný z bielkov a štipky soli. 
Cesto som rozotrela na plech. Dala som papier na pečenie a jemne som ho ešte potrela olejom. Plech som vložila do rúry vyhriatej na 180 stupňov a piekla som asi 25 minút. 

Pripravila som si jahodovú plnku: Jahody som očistila, podliala 50 ml vody, zasypala cukrom a varila som, pokiaľ sa cukor nerozpustil. Odstavila som ich a ponorným mixérom rozmixovala na hladkú kašu. Vrátila som späť na sporák a keď sa začala jahodová zmes variť, zahustila som kukuričným škrobom rozpusteným v 450 ml vody. 

Krém: Z mlieka som odobrala časť, rozmiešala som v ňom  žĺtky, celé vajíčka a múku. Zvyšok mlieka som dala variť s cukrom a vanilínovým cukrom Do vriaceho mlieka som primiešala odobraté mlieko s vajíčkami a múkou a uvarila som hustejšiu kašu. Odstavila som, nechala som trochu vychladnúť aby nebola horúca a do vlažnej som vareškou zamiešala kúsky masla a nastrúhanú bielu čokoládu. 

Na vychladnuté cesto som rozotrela jahodovú plnku, dala som stuhnúť do chladničky a potom som rozotrela krém. Vrch zákuska som ozdobila nastrúhanou čokoládou. V chladničke som nechala stuhnúť a nakrájala som na rezy.

Zákusok je výborný s parížskou šľahačkou. Mala som jeden balíček tejto šľahačky tak som ju vyšľahala a už len na tanieriku dozdobila kto chcel, moji chlapi šľahačku nemusia tak pre nich bez a ja som si dopriala, veď čo už nejaké to deko navyše 😊 Bola to mňamka...


2 komentáre:

  1. Evka, tak ten vyzerá výborný, šťavnatý!
    Dnes som práve v telke videla, že ani slivovičky nebude :-))))
    Za včetko môže mráz!
    Maj sa fajn!

    OdpovedaťOdstrániť