utorok 20. decembra 2016

Nugátovo-brusnicové rožteky

Už to u vás rozvoniava škoricou a vanilkou? Určite áno, veď čas do Vianoc sa kráti a ak patríte k tým, ktorí si nevedia tieto sviatky predstaviť bez bohato prestretého stola, čo samozrejme nie je podstatou týchto najkrajších sviatkov v roku, tak sa máte čo obracať. Čo sa mňa týka, suché pečivo mám  hotové, už len naplním upečené medové pláty, syn si rozkázal punčové rezy, ale  tie budem ešte len piecť a nakoniec urobím  šuhajdy. Na našom vianočnom stole nesmú chýbať  kysnuté koláče a vianočka, ich pečenie ma čaká v piatok, deň pred štedrým večerom. 

Milí moji priatelia, tak nech vám to dobre "pečie", nech všetko v pohode stihnete a nech si to všetko so svojimi najbližšími vychutnáte v zdraví...💖

Prinášam vám ešte posledný vianočný  recept, možno sa niekomu zapáči a rožteky si upečie. 
Vôňa nugátu pri pečení rožtekov bola neskutočná...




Suroviny: 260 g hladkej múky, 70 g sušených nasekaných brusníc, 80 g nugátovej čokolády, 110 g masla, 50 g práškového cukru, 90 g mletých mandlí, 1 vajce, štipka soli.

Postup: Rozpustila som maslo s nugátovou čokoládou. V miske som zmiešala múku, cukor, mandle, soľ, brusnice a vajce. Priliala som vychladnutú maslovo-nugátovú zmes a spracovala som na hladké cesto. Cesto som si rozdelila na 2 časti a sformovala som do valcov s priemerom asi 3 cm. Zabalila som ich do fólie a odložila na 2 hodiny do chladničky. Vychladnuté a stuhnuté valčeky som krájala na 1 cm hrubé kolieska a vytvarovala som rožteky. Rožteky som piekla pri teplote 180 stupňov 12-14 minút. Teplé som obalovala v zmesy práškového cukru a vanilky. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára