utorok 20. decembra 2016

Orechové štangličky

Chrumkavé, možno preto, že som ich piekla dlhšie ako  bolo potrebné, ale aj napriek tomu chutné orechové pečivo. 





Suroviny: 200 g polohrubej múky, 100 g práškového cukru, 100 g mletých vlašských orechov, 150 g masla, 1 žĺtok.

Poleva: 1 bielok, 150 g práškového cukru, 1-2 KL citronovej šťavy.

Postup: Zo surovín som vypracovala cesto. Rozvaľkala som ho na plát  hrúbý 4-5 mm, veľkosť 32x26 cm. Nožíkom som naznačila pásy 8 cm široké. Postupne som každý pás cesta natrela polevou, odrezala a krájala na štangličky - tyčinky. Kládla som na plech vyložený papierom na pečenie a piekla som pri teplote 170 stupňov asi 13 minút. 

Poleva: Preosiaty práškový cukor som dobre vymiešala s bielkom a citrónovou šťavou.  




4 komentáre:

  1. Ahoj Evelina moja:-) Chuťovo sú skvelé ,len ich mám dosť tvrdé myslíš ,že mi ešte zmeknu?Či?
    Ďakujem ti za nádherný blog a famózne recepty ...Prajem Ti radostné a pokojné prežitie Vianočných sviatkov a úspešný Nový rok ...papa

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Marienočka moja, ďakujem ti za prianie...nebola som tu pár dní tak až dnes odpovedám. Tie štangličky sú aj moje tvrdé, no nie zase až tak aby sa nedali pohrýzť :) dcére veľmi chutia lebo ako píšeš chuť majú dobrú, tak to má byť asi také tvrdšie, neviem ale myslím že už nezmäknú...Samozrejme teší ma tvoja priazeň a ak ti aspoň trošku spríjemním mojimi príspevkami deň a s receptami si spokojná nemám si čo viac priať. VEĽKÉ ĎAKUJEM. Do Nového roku Ti želám šťastný krok a po celý rok všetko len to najlepšie.....a ešte veselého Silvestra :)) pa

    OdpovedaťOdstrániť